Nieuws

door Michelle Bremers 20 maart 2025
Waarschuwing! Namaak-oycodonpillen in omloop Isotonitazepyne verkocht als oxycodon: - Deze pil bevat de levensgevaarlijke nitazeen isotonitazepyne en géén oxycodon . - Gebruik van isotonitazepyne zorgt dat iemand plotseling stopt met ademen, bewusteloos raakt of komt te overlijden . - De pil is online aangekocht als oxycodon en is aangetroffen bij een overleden persoon in Nederland. - Gebruik géén pijnmedicatie die online is gekocht. Bel 112 en vraag om naloxon als jij of iemand anders deze pil heeft gebruikt en plotseling moeite krijgt met ademen. Blijf rustig en laat die persoon niet alleen achter.
door Michelle Bremers 24 juli 2024
Let op: Op dit moment zijn de volgende diensten mogelijk minder goed bereikbaar: • Uw Zorg Online app • Online patiëntenomgeving Hier wordt aan gewerkt om de prestaties van onze diensten te verbeteren. Uw Zorg Online doet er alles aan om zo snel mogelijk alle diensten weer goed te laten werken. Bedankt voor uw begrip.
door Michelle Bremers 1 juli 2024
Onze praktijk is een van de plaatsen van waaruit de Universiteit Maastricht wetenschappelijk onderzoek doet om de gezondheidszorg te verbeteren. Wij willen graag aan dit onderzoek meewerken. De universiteit maakt voor onderzoek gebruik van medische gegevens die in de computer van de praktijk zijn opgeslagen. Die gegevens worden gebruikt in het Research Network Family Medicine (RNFM). Het is anoniem: persoonlijke gegevens zoals naam, adres en telefoonnummer worden niet aan de universiteit doorgegeven. Wanneer u er bezwaar tegen heeft dat uw gegevens anoniem naar de universiteit gaan, moet u het ons laten weten. Soms zijn er voor onderzoek meer gegevens nodig dan er in de computer staan. Het kan zijn dat we u hiervoor een brief sturen. Of we stellen u een vraag op het spreekuur. Als u niet mee wilt doen, kunt u dat gewoon zeggen. Onze gewone zorg aan u gaat dan zeker door. Het kan gebeuren dat u 2 of 3 keer achter elkaar wordt gevraagd om aan een onderzoek mee te doen. Zeg gerust nee als het u niet uitkomt, of als u geen zin heeft. Wanneer u nooit mee wilt doen, laat ons dit even weten dan zorgen wij dat u nooit gevraagd wordt. Mocht u hierover of over een onderzoek nog vragen hebben, dan kunt u altijd terecht bij een van de huisartsen of de doktersassistentes. Meer informatie over RNFM vindt u op https://www.huisartsgeneeskundemaastricht.nl/onderzoek/rnfm/
door Michelle Bremers 8 mei 2024
Aanpassing werkwijze apotheek
door Michelle Bremers 17 april 2024
Na 35 jaar het vaste aanspreekpunt in onze praktijk te zijn geweest, gaat onze doktersassistente Angelique na 14 mei elders een nieuwe uitdaging aan. Wij zullen haar missen maar wensen haar heel veel werkplezier en fijne collega’s toe! Wilt u nog een mooi dankwoord aan Angelique geven; in de wachtkamer ligt een notitieboek hiervoor klaar.
door Michelle Bremers 20 maart 2024
Wilt u oude medicijnen inleveren, omdat u ze niet meer gebruikt? Spoel medicijnen die u wilt weggooien in geen geval door uw gootsteen of toilet. Dat is slecht voor het milieu. Medicijnen die u over heeft en niet meer gebruikt, levert u in bij uw apotheek. Zo helpt u mee ons water schoon te houden. * Oude medicijndoosjes inleveren: lever de strips in bij uw apotheek en doe de lege doosjes (zonder etiket) bij het oud papier. * Flesjes en tubes: Verwijder alleen het etiket, zodat uw naam niet meer te lezen is. * Lege glazen flacons: verwijder het etiket, zodat uw naam niet meer te lezen is en gooi ze in de glasbak. * Gebruikte naalden: doe deze altijd in de naaldencontainer om de medicijnen veilig in te leveren bij uw apotheek. 
door Michelle Bremers 30 november 2023
Omdat we graag willen weten wat goed gaat in onze praktijk, wat u belangrijk vindt en wat we kunnen verbeteren hebben we een vragenlijst uitgedeeld. Veel mensen hebben deze ingevuld. Hartelijk dank hiervoor! Onze praktijk wordt gewaardeerd met gemiddelde van 8,4 . Een korte samenvatting willen we graag met u delen: Er is aangegeven dat tijd en geduld voor de patiënt belangrijk is, naast de persoonlijke benadering, deskundigheid en een zorgzaamheid. Ook het snel geholpen worden is erg belangrijk. We zullen aan deze punten zeker aandacht aan blijven besteden. Als belangrijkste aandachtspunt wordt vooral de telefonische bereikbaarheid genoemd en het snel bij de huisarts terecht kunnen. Door de toegenomen zorgvraag is dit helaas niet altijd te voorkomen. Maar, we gaan hier zeker mee aan de slag! De mensen die met het portaal bekend zijn ervaren dit al heel positief; het is fijn om zelf zaken te regelen. Zoals het inplannen van een afspraak, eigen gegevens inzien, herhaalrecept aanvragen of een vraag stellen. Uiteraard blijven we persoonlijk bereikbaar. Mocht u ook graag gebruik maken van ons patiëntenportaal: vraag dan een inlog bij de assistente of kijk op onze website.
door Michelle Bremers 8 november 2023
Praktijkverpleegkundige GGZ
door Michelle Bremers 6 september 2023
Sabine Penders
door Michelle Bremers 6 september 2023
Danique Smeets
door Michelle Bremers 6 september 2023
Jacqueline Fleischeuers
door Michelle Bremers 18 mei 2022
We merken steeds vaker dat de spreekuren van de huisartsen uitlopen. Dit is voor niemand prettig. U kunt ons helpen dit te voorkomen. Wilt u een afspraak maken voor het spreekuur hou er dan rekening mee dat een afspraak 10 minuten duurt en geschikt is voor het behandelen van één klacht. Heeft u meerdere klachten of vragen? Geef dit dan aan bij het maken van een afspraak. We kunnen er dan rekening mee houden in de agenda om uitloop van de spreekuren te voorkomen. Alvast bedankt voor uw hulp!
door Michelle Bremers 20 april 2022
Sinds kort heeft de praktijk een nieuwe telefooncentrale. Dit gaat helaas gepaard met kinderziektes. Hierdoor kan het zijn dat u langer in de wacht staat dan wenselijk is. Ook het verwerken van de telefonisch aangevraagde recepten kan langer duren. Wij werken hard aan het optimaliseren van onze telefooncentrale. Tot dan vragen wij om uw begrip. Heeft u een account voor ons patiëntenportaal dan kunt u hier uw recepten eenvoudig aanvragen. Ook kunt u via dit portaal een afspraak inplannen bij uw huisarts of uw vraag stellen door een e-consult te sturen. Wilt u een account voor ons patiëntenportaal aanmaken? Dit kan door op uw mobiele telefoon de App "Uw Zorg Online" te installeren en daar een account aan te maken. Ook op de home pagina van onze website kunt u bij het kopje "patiëntenportaal" een account aanmaken.
door Michelle Bremers 16 maart 2022
Het Alzheimer Café is een trefpunt voor mensen met dementie, hun partners, familieleden en vrienden. U bent iedere éérste dinsdag van de maand van harte welkom van 19.30 - 21.00 uur Lokatie: Punt 39 Adres: Burgemeester Maenenstraat 39, Elsloo Wilt u meer informatie, dan kunt u contact opnemen met Natasja Stelten of Pia Bronckhorst; tel: 06-83668178. Mailen mag ook: alzheimercafe.elsloo@gmail.com Meer informatie over dementie kunt u ook vinden op de website van Alzheimer Nederland: www.alzheimer-nederland.nl
door Michelle Bremers 19 januari 2022
De toekomst
door Michelle Bremers 21 november 2021
Griepspuit mogelijk voor mensen met een hoog BMI en zwangeren
door Michelle Bremers 20 november 2021
Afscheid Hans Koppes
door Michelle Bremers 20 oktober 2021
Wist u al dat u tegenwoordig e consulten kunt sturen? Voor niet dringende vragen, kunt u een bericht sturen naar uw eigen huisarts. Hiervoor heeft u een account nodig van het patientenportaal. Dit gaat door via de website onder het kopje Patiëntenportaal of via de App Uw zorg Online . U maakt eerst een account aan, wij controleren of de koppeling goed is en dan kunt u gebruik maken van alle mogelijkheden. U kunt gemakkelijk een e consult sturen. We streven naar een antwoord binnen 3 dagen. Daarnaast kunt u herhaalrecepten aanvragen, afspraken maken, en uw dossier inzien. U kunt onder andere ook uw bloedonderzoek inzien. Nadat u bijvoorbeeld bent gaan bloedprikken, kunnen we als u dat wenst een bericht sturen over de uitslag. Zo kunt u, op uw tijd alles teruglezen en hoeft u niet te wachten aan de telefoon. Daarnaast willen we u bedanken als u mee heeft gedaan met de enquete Zorg op Afstand . Een deel van u was al op de hoogte van het patiëntenportaal. De meeste mensen zijn erg enthousiast en gebruiken het steeds vaker. Ook hebben we gemerkt dat er na de enquete veel nieuwe mensen een account hebben aangemaakt. We zijn hier erg blij mee en blijven dit medium stimuleren. Hebt u vragen over het patiëntenportaal of komt u er niet helemaal uit? Schroom niet en laat het weten. We helpen u graag!
door Michelle Bremers 1 november 2020
Sinds april is de Spoedpost Westelijke Mijnstreek open vanaf 17 uur. Dit was in eerste instantie noodzakelijk omdat er samen werd gewerkt met de Oostelijke Mijnstreek. Nu duidelijk is dat de Spoedpost open blijft vanaf 17 uur, gaan wij per 9-11 ook om 17 uur dicht. Bij spoed na 17 uur belt u 046-4009925
door Michelle Bremers 19 oktober 2020
Tegenwoordig is het bij ons mogelijk om uw eigen afspraken online te plannen. Hiervoor heeft u de App 'Uw zorg online' nodig. Na het maken van een account, heeft u de mogelijkheid om een afspraak in te plannen. Dit is een afspraak van 10minuten. Heeft u meerdere klachten, dan plan 2 consulten achter elkaar. Daarnaast kent de app nog meer mogelijkheden. Zo kunt u ook korte vragen direct sturen naar uw huisarts. U krijgt ook weer antwoord via de app. Daarnaast kunt u buiten de recepten herhalen, nu ook terugkijken in uw dossier.
Show More